Kámen, nůžky, papír

11. 02. 2013 6:42:22
Mluvila jsem se svou kamarádkou o tom, kam která jdeme cvičit a co nás teď nejvíc baví a já si jen tak mimochodem vzpomněla, že po několika otřesných zkušenostech s bruslemi jsem vyzkoušela i další, dneska pro mě zcela nepochopitelné, sportovní zážitky.

Například, když jsem rvala kamarádky do boulder baru, kde si vyzkoušíme lezení a pak si dáme pivo. Zcela jsem se nadchla nějakým článkem o veselých zážitcích při lezení a nutně jsem si to potřebovala vyzkoušet. Kamarádky, které jsem s sebou táhla, byly dvě éterické víly a věděly o tom – naštěstí – stejné nic jako já.

Už vstup do lezeckého centra byl úžasný, jakýsi odredovaný mladík na recepci se znuděně zeptal jestli chceme stůl v baru a potom co jsme mu nadšeně sdělily, že ne, nejprve jdeme sportovat a že bychom nejprve chtěly nějaké informace, jestli to zvládneme jako naprosté amatérky, jen vyštěknul: “číslo” potom co jsme na sebe koukaly jestli myslel telefon, velikost spodního prádla nebo nějaký pořadník, ukázal za sebe na spoustu divných bot.

Řekla jsem 39, ale šíleně mě tlačily i boty velikosti 41, jsou tak divně ušité, že z prstů vytvoří jakousi roličku a každý krok je taková menší křeč. Když jsem se tomu podivila, řekl mi, že to je normální. Hmm.

Vešly jsme dovnitř, všude na zemi byly takové vysoké duchny, smrdělo to tam potem a ošutrované nízké stropy byly poněkud klaustrofobické. Koukaly jsme jako tři nány. Nakonec jsme se uchýlily na zkoušku do dětského koutku, kde byl malý dřevěný domeček a na jeho střeše byly lezecké kameny různých odstínů růžové. Pochopily jsme, že na růžové lezecké trasy se asi budeme muset zaměřit.

Bylo ale poněkud komplikované se na ně zaměřit, protože machři co tam lezli i po stropech měli u pasu pytlíky s magnesiem, někteří v pohotovosti i kartáček na zuby, aby si pěkně očistili další kámen a ty barvy se pod nánosy bílého pudru zcela ztrácely.

Ale co, už jsme tady tak jdeme na to, s křečí v nohách jsem se doplazila k jedné ze zdí. Vylezla jsem asi na dva kameny od země a bylo mi jasné, že tohle nebude asi nic pro mě, kromě křečí v nohách z těch debilních bot, jsem dostala křeče do prstů u rukou a po stěně jsem stekla zase dolů. Mé křehounké kamarádky na tom byly dost podobně. Všimla jsem si, že něktěří vyhopkají nahoru jak veverky a děsně mě to nabudilo. Příploužila jsem se ke zdi a najednou jsem nějakým zázrakem vylezla až skoro ke stropu, pravděpodobně jsem konečně narazila na dětskou růžovou trasu. Kamarádky byly nadšené mým výkonem, já byla velmi udivená a s křečí v celém tělě jsem se otočila tváří směrem k nim dolů/ mimochodem vůbec to nebylo tak vysoko jak jsem si myslela/ a z posledních sil jsem zaskřehotala: “uhněte” a padla jsem dolů jako ten pověstný pytel lejn! Svým dopadem jsem rozvlnila ty tlusté duchny, práskla jsem se do hlavy a odmítla jsem jakékoliv další pokusy o udržení se na těch hnusných šutroidech!

Cestou domů, už se to zdálo jako zábava, i když druhý den jsem musela jít do práce v žabkách, protože jsem měla na nohách puchýře a odumřelými prsty jsem si nedokázala uvázat na teniskách tkaničky, ale když to vezmu kolem a kolem nebylo to - ani zdaleka - tak strašné jako moje návštěvy lekcí capoeiry ....

Autor: Zdenka Bellingerová | pondělí 11.2.2013 6:42 | karma článku: 9.65 | přečteno: 475x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 49 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.22 | Přečteno: 330 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
Počet článků 91 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1264
I když tančíš s ďáblem, ďábla nezměníš

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...