Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Strachy a fobie - na to mě užije

Každý máme svoje kostlivce ve skříních, bojánky pod postelí  a vůbec  strachy větší i menší. Někdo se bojí tmy, jiný exekutora, další zubaře a moje drahá sestra se bojí létat.  Řízením osudu jsem byla při každém jejím záchvatu paniky,  který začínal cestou na letiště a končil dosednutím letadla v místě určení.  Nepomáhala žádná zaříkávací mantra óóóm, jak bezpečná je ta nebeská doprava, óóóm a vcelku nepomáhal ani alkohol.

V tubusu  vedoucím do letadla jsem několikrát vlastním tělem zabránila, aby se rozběhla zpátky do letištní haly. Vždycky to končilo stejně, pár slz, proklínání, několik výletů na záchod a  mě pak většinou ještě týden zdobila modřina, protože svírání ruky při startu bylo jako od dřevorubce.   

Ale to už je doba minulá, dneska spolkne jakýsi zázračný prášek co jí předepsala lékařka/ bůh jí žehnej/, kapánek se po něm sjede a nebojí se ničeho, myslím, že si konečně všimla i jiných věcí, než jen ruzyňských záchodů.  Do letadla vchází div ne s písní na rtech a v letadle okamžitě usíná. Když jí  pak budím, že už jsme přistáli, tak s širokým úsměvem vykřikuje „ já chci ještě letět“  

Škoda, že jsem tenhle prášek neměla, když jsem poprvé a naposledy v trojské zoo navštívila pavilon indonéské džungle ....

Zrovna když jsem  v tom temném tunelu,  džungle v noci,  dělala „ňuňuňu to je hezká opička nebo medvídek, no ňuňuňu“ mi něco proletělo kolem hlavy, podařilo se mi nezaječet, ale hnána strašlivou předtuchou, jsem se začala rozhlížet a pomalu i rozkoukávat a byla bych bývala raději neviděla, protože zrovna v ten okamžik mi proti obličeji letělo něco dalšího a najednou jich tam bylo všude strašně moc. Zaječela jsem „pejraci“ tak silně, že nejen moje kamarádky se kterými  jsem v zoo byla, ale prakticky všichni ostatní návštěvníci,  téměř vyletěli stropem jak se mě lekli.

Ale to já už jsem ze sebe strhávala bundu, kterou jsem si rvala střídavě na holé nohy a na hlavu,  a snažila se jí  zavázat rukávy na uzel, pouze ovšem s tím výsledkem, že jsem se téměř uškrtila a netopýři kroužili všude kolem. Panika mě srazila do podřepu  a houpavou kachní chůzí jsem se v turbanu jako indiánská stařena šinula k východu.  Kamarádka nade mnou dělala záchranou střechu, tunel se zdál nekonečný, já se soustředila, abych zase neječela a teď už po čtyřech jsem lezla k východu mezi lidmi, kteří se kochali, jak jsou ti netopýrci ale ňuňuňu, takové chlupaté myšičky, no ňuňuňu ... na mě šla mdloba  a strašná potřeba si znovu od plic zaječet, když v tom se ukázalo světlo na konci tunelu a já z radosti, že budu za chvilku z pekla v nebi a z paniky že je před mou ještě jedna lidská překážka,  jsem kousla do nohy toho pána, který mi zacláněl ve výlezu  ... 

Dlouho jsem pak venku stála opřená o zábradlí,  funěla jako sentinel a třásly se mi ruce ...  chudák pán, ani jsem se nestihla omluvila, tak to dělám  teď – třeba máte taky nějaké strachy a bojánky, tak snad budete  mít pochopení  ...

A co vás přinutí padnout na všechny čtyři a pelášit k Neumětelům?

 

 

 

Autor: Zdenka Bellingerová | úterý 22.3.2011 7:48 | karma článku: 13,77 | přečteno: 889x
  • Další články autora

Zdenka Bellingerová

Hudební večírek

Vyrazit si s přáteli na hudební večer do jakési lokální restaurace - poslechnout si skvělou amatérskou kapelku a vytančit obžerství několika svátečních dní - se zdálo jako prima nápad, jak se později ukázalo, jednalo se o zkušenost takového kalibru, že tím budeme jednou bavit ještě i cizí vnoučata.

21.3.2014 v 13:37 | Karma: 14,83 | Přečteno: 513x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Tancovačka

V sedmnácti letech jste mě na vesnické tancovačce mohli potkat v gladiátorech, pracovních džínách a pleteném svetru ve stylu Kurta Cobaina, dlouhé vlasy rozpuštěné a černé, ale jen do půlky zad, protože posledních dvacet centimetrů bylo rudých jako zimní úsvit. Většinou jsem stála s pivem v kroužku největších filozofátorů a tancovala jsem maximálně cestou domů.

20.1.2014 v 18:02 | Karma: 10,88 | Přečteno: 665x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Rozezpívat Vánoce

Sláva už je sníh, jedem na saních ... no není a nejedem. Ale stejně je chladno tak, že jsem vytáhla čepici, měla jí na hlavě celou dobu popíjení vánočního punče před kostelem a teď mám do čela vrytou pleteninku – snad se to brzo ztratí

21.12.2013 v 18:29 | Karma: 7,60 | Přečteno: 206x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Perníková

S tvrdostí vody se dá bojovat, u diamantů je tvrdost vítaná, s tvrdou palicí se musí umět vyjít a ou jé - což teprve hrdina mého dětství Velkej Tvrdej Márvin ... tohle všechno je tak víceméně s tvrdostí v pořádku, ne tolik, když ale dojde na lámání chleba – ostatně to jsou pak dobré topinky – jako když dojde na pečení a tam já jsem v tvrďáctví rozhodně na čele peletonu ...

1.12.2013 v 8:14 | Karma: 9,02 | Přečteno: 232x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Dej mi jméno

Jak je venku? Cože, zima? Hodně? Vždyť svítí. Hmm, tak to si vezmu adiny a přes svetřík hodím ještě zbrojnoše. Jéé, buřtíky už budou, ale venku je chladno. Jdeš do chajdy? Super, vezmi mi pak ven džínovou lásku. Dík

2.10.2013 v 18:50 | Karma: 11,86 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Po Kallasové přišla řada na Zelenského, Rusko na něj vydalo zatykač

4. května 2024  16:30,  aktualizováno  19:12

Ruské úřady zahájily trestní řízení proti ukrajinskému prezidentovi Volodymyru Zelenskému a...

Estonsku roste sebevědomí. Hovoří o blokádě proti Rusku v Baltském moři

4. května 2024  18:08

Sledujeme online Velitel estonské armády Martin Herem navrhuje spojencům se připravit na možnou blokádu ruských...

Sadiq Khan: první muslim jako starosta Londýna a první, kdo jím je už potřetí

4. května 2024  17:46

Starostou Londýna byl znovuzvolen labourista Sadiq Khan. Mandát obhájil potřetí v řadě, což se...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1264x
I když tančíš s ďáblem, ďábla nezměníš