Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kámen, nůžky, papír

Mluvila jsem se svou kamarádkou o tom, kam která jdeme cvičit a co nás teď nejvíc baví a já si jen tak mimochodem vzpomněla, že po několika otřesných zkušenostech s bruslemi jsem vyzkoušela i další, dneska pro mě zcela nepochopitelné, sportovní zážitky.

Například, když jsem rvala kamarádky do boulder baru, kde si vyzkoušíme lezení a pak si dáme pivo. Zcela jsem se nadchla nějakým článkem o veselých zážitcích při lezení a nutně jsem si to potřebovala vyzkoušet. Kamarádky, které jsem s sebou táhla, byly dvě éterické víly a věděly o tom – naštěstí – stejné nic jako já.

Už vstup do lezeckého centra byl úžasný, jakýsi odredovaný mladík na recepci se znuděně zeptal jestli chceme stůl v baru a potom co jsme mu nadšeně sdělily, že ne, nejprve jdeme sportovat a že bychom nejprve chtěly nějaké informace, jestli to zvládneme jako naprosté amatérky, jen vyštěknul: “číslo” potom co jsme na sebe koukaly jestli myslel telefon, velikost spodního prádla nebo nějaký pořadník, ukázal za sebe na spoustu divných bot.

Řekla jsem 39, ale šíleně mě tlačily i boty velikosti 41, jsou tak divně ušité, že z prstů vytvoří jakousi roličku a každý krok je taková menší křeč. Když jsem se tomu podivila, řekl mi, že to je normální. Hmm.

Vešly jsme dovnitř, všude na zemi byly takové vysoké duchny, smrdělo to tam potem a ošutrované nízké stropy byly poněkud klaustrofobické. Koukaly jsme jako tři nány. Nakonec jsme se uchýlily na zkoušku do dětského koutku, kde byl malý dřevěný domeček a na jeho střeše byly lezecké kameny různých odstínů růžové. Pochopily jsme, že na růžové lezecké trasy se asi budeme muset zaměřit.

Bylo ale poněkud komplikované se na ně zaměřit, protože machři co tam lezli i po stropech měli u pasu pytlíky s magnesiem, někteří v pohotovosti i kartáček na zuby, aby si pěkně očistili další kámen a ty barvy se pod nánosy bílého pudru zcela ztrácely.

Ale co, už jsme tady tak jdeme na to, s křečí v nohách jsem se doplazila k jedné ze zdí. Vylezla jsem asi na dva kameny od země a bylo mi jasné, že tohle nebude asi nic pro mě, kromě křečí v nohách z těch debilních bot, jsem dostala křeče do prstů u rukou a po stěně jsem stekla zase dolů.  Mé křehounké kamarádky na tom byly dost podobně. Všimla jsem si, že něktěří vyhopkají nahoru jak veverky a děsně mě to nabudilo. Příploužila jsem se ke zdi a najednou jsem nějakým zázrakem vylezla až skoro ke stropu, pravděpodobně jsem konečně narazila na dětskou růžovou trasu. Kamarádky byly nadšené mým výkonem, já byla velmi udivená a s křečí v celém tělě  jsem se otočila tváří směrem k nim dolů/ mimochodem vůbec to nebylo tak vysoko jak jsem si myslela/ a z posledních sil jsem zaskřehotala: “uhněte” a padla jsem dolů jako ten pověstný pytel lejn!  Svým dopadem jsem rozvlnila ty tlusté duchny, práskla jsem se do hlavy a odmítla jsem jakékoliv další pokusy o udržení se na těch hnusných šutroidech!

Cestou domů, už se to zdálo jako zábava, i když druhý den jsem musela jít do práce v žabkách, protože jsem měla na nohách puchýře a odumřelými prsty jsem si nedokázala uvázat na teniskách tkaničky, ale když to vezmu kolem a kolem nebylo to - ani zdaleka -  tak strašné jako moje návštěvy lekcí capoeiry ....

Autor: Zdenka Bellingerová | pondělí 11.2.2013 6:42 | karma článku: 9,65 | přečteno: 475x
  • Další články autora

Zdenka Bellingerová

Hudební večírek

Vyrazit si s přáteli na hudební večer do jakési lokální restaurace - poslechnout si skvělou amatérskou kapelku a vytančit obžerství několika svátečních dní - se zdálo jako prima nápad, jak se později ukázalo, jednalo se o zkušenost takového kalibru, že tím budeme jednou bavit ještě i cizí vnoučata.

21.3.2014 v 13:37 | Karma: 14,83 | Přečteno: 513x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Tancovačka

V sedmnácti letech jste mě na vesnické tancovačce mohli potkat v gladiátorech, pracovních džínách a pleteném svetru ve stylu Kurta Cobaina, dlouhé vlasy rozpuštěné a černé, ale jen do půlky zad, protože posledních dvacet centimetrů bylo rudých jako zimní úsvit. Většinou jsem stála s pivem v kroužku největších filozofátorů a tancovala jsem maximálně cestou domů.

20.1.2014 v 18:02 | Karma: 10,88 | Přečteno: 665x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Rozezpívat Vánoce

Sláva už je sníh, jedem na saních ... no není a nejedem. Ale stejně je chladno tak, že jsem vytáhla čepici, měla jí na hlavě celou dobu popíjení vánočního punče před kostelem a teď mám do čela vrytou pleteninku – snad se to brzo ztratí

21.12.2013 v 18:29 | Karma: 7,60 | Přečteno: 206x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Perníková

S tvrdostí vody se dá bojovat, u diamantů je tvrdost vítaná, s tvrdou palicí se musí umět vyjít a ou jé - což teprve hrdina mého dětství Velkej Tvrdej Márvin ... tohle všechno je tak víceméně s tvrdostí v pořádku, ne tolik, když ale dojde na lámání chleba – ostatně to jsou pak dobré topinky – jako když dojde na pečení a tam já jsem v tvrďáctví rozhodně na čele peletonu ...

1.12.2013 v 8:14 | Karma: 9,02 | Přečteno: 232x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Dej mi jméno

Jak je venku? Cože, zima? Hodně? Vždyť svítí. Hmm, tak to si vezmu adiny a přes svetřík hodím ještě zbrojnoše. Jéé, buřtíky už budou, ale venku je chladno. Jdeš do chajdy? Super, vezmi mi pak ven džínovou lásku. Dík

2.10.2013 v 18:50 | Karma: 11,86 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1264x
I když tančíš s ďáblem, ďábla nezměníš