Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Předvánoční pohoda

Studený vítr co leze do rukávů zrovna není můj největší kamarád, ale líbí se mi nosit huňatou šálu a bláznivé čepice.  Ledové zmrazky na cestách a moje kozačky na podpatcích taky nejsou nejlepší kombinací, ale očividně to působí problémy i lidem v huculích a teniskách, včera jsem kupříkladu míjela zmítající se nešťastníky -  na ledovce velmi šikovně ukryté pod popraškem snížku - předváděli kreace Freda a Ginger,  jedni se dokonce téměř pokusili o zvedačku, aby vzápětí znovu klouzali jako v grotesce a ten škodolibka ve mně se tomu musel smát, naštěstí do huňaté šály tak jsem nevypadala jako nějaký úchyla co pomocnou ruku nepodá a ještě se cizím neštěstím baví.

Líbí se mi vánoční stromeček postavený před školkou, co heboučce svítí a těší všechny, co jdou kolem. Taky mě trošku překvapuje, že ho ještě někdo nešlohnul.

Zdají se mi krásné i papírové sněhové vločky a zelené stromky vylepené v oknech školy kousek vedle, jen mě mrzí, že jsou jak podle pravítka, že nenechaly děti vytvořit si svoje -  každou sněhovou vločku bláznivě jinou a smrčky nesouměrné a zábavně vratké.

Taky si užívám tu vůni jehličí, když míjím prodejny vánočních stromků, ale pak se zadívám na ty jejich tlusté kmeny a představím si těch zranění při snaze dostat to monstrum do stojánku. To se musí snad nějak otesat nebo se to staví do nějaké pasti na medvěda? A kdo má vůbec v bytě sekeru?  Najednou se mi ty naše „štětky na lahve“ zdají zase velmi šik a nějak výrazně se s plasťákem zraníte pouze tehdy, když bosou nohou šlápnete na ozdobičku z dětství, ano, na tu poslední skleněnou.

Zbožňuju vůni cukroví, když prostoupí bytem a udrží se tam i potom, co předvedu tanec svatého víta, protože jsem holou rukou pevně uchopila rozpálený plech. Vzhledem k tomu, že se pečení odehrává v kuchyni, tak jsou ztráty na všech frontách minimální – ti když jsou přeslazeni neustávajícím ochutnáváním těsta, hotového cukroví, čokolády a oříšků se jen natáhnou do lednice pro kyselou okurku. Ti, když jsou schopni se těžce zranit i při uléhání do polštářů, to mají blízko ke skříňce se základním lékařským materiálem a na popáleniny je ideální šoupnout ruku do dřezu a chytat „modrou“ vodu plnou hrstí.  Taky je tam teplo a když si zapějete koledu blízko u staré digestoře pozvednete tak náladu i ostatním partajím.  Snad jediná komplikace je, že se „v srdci každého domu“ snažíme být téměř všichni najednou, takže tam kolikrát není k hnutí a všechno pak trvá třikrát déle, zvláště když i pes chytře využije nastálého chaosu a zablokuje dveře, protože nutně potřebuje mít přehled a v pravidelných intervalech vám chodí laškovně oblizovat nohy, protože sem tam něco z linky při pečení upadne.

Miluju rozsvícenou vánoční výzdobu na ztichlé noční ulici, stejně jako hřejivou chuť svařeného vína, když se kochám krajinou a z dětství hýčkanou sváteční vůni vánočních františků.  Ale nikdo včera večer nebyl překvapenější než já, když ta malá voňavá černá hromádka lahodné vánoční vůně, rozbouchla silný skleněný talířek takovou silou, že půlka odlétla až ke zdi a rozžhavený fanouš se mi vilně válel po stole, dokud tam nevtisknul svou nesmazatelnou stopu … no, nevadí, budu mít teď vánoce každý den .. pokud mi teda ježíšek ...

 

  Krásné a bezstarostně veselé Vánoce všem!

:)

 

 

Autor: Zdenka Bellingerová | úterý 18.12.2012 1:11 | karma článku: 10,05 | přečteno: 512x
  • Další články autora

Zdenka Bellingerová

Hudební večírek

Vyrazit si s přáteli na hudební večer do jakési lokální restaurace - poslechnout si skvělou amatérskou kapelku a vytančit obžerství několika svátečních dní - se zdálo jako prima nápad, jak se později ukázalo, jednalo se o zkušenost takového kalibru, že tím budeme jednou bavit ještě i cizí vnoučata.

21.3.2014 v 13:37 | Karma: 14,83 | Přečteno: 513x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Tancovačka

V sedmnácti letech jste mě na vesnické tancovačce mohli potkat v gladiátorech, pracovních džínách a pleteném svetru ve stylu Kurta Cobaina, dlouhé vlasy rozpuštěné a černé, ale jen do půlky zad, protože posledních dvacet centimetrů bylo rudých jako zimní úsvit. Většinou jsem stála s pivem v kroužku největších filozofátorů a tancovala jsem maximálně cestou domů.

20.1.2014 v 18:02 | Karma: 10,88 | Přečteno: 665x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Rozezpívat Vánoce

Sláva už je sníh, jedem na saních ... no není a nejedem. Ale stejně je chladno tak, že jsem vytáhla čepici, měla jí na hlavě celou dobu popíjení vánočního punče před kostelem a teď mám do čela vrytou pleteninku – snad se to brzo ztratí

21.12.2013 v 18:29 | Karma: 7,60 | Přečteno: 206x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Perníková

S tvrdostí vody se dá bojovat, u diamantů je tvrdost vítaná, s tvrdou palicí se musí umět vyjít a ou jé - což teprve hrdina mého dětství Velkej Tvrdej Márvin ... tohle všechno je tak víceméně s tvrdostí v pořádku, ne tolik, když ale dojde na lámání chleba – ostatně to jsou pak dobré topinky – jako když dojde na pečení a tam já jsem v tvrďáctví rozhodně na čele peletonu ...

1.12.2013 v 8:14 | Karma: 9,02 | Přečteno: 232x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Dej mi jméno

Jak je venku? Cože, zima? Hodně? Vždyť svítí. Hmm, tak to si vezmu adiny a přes svetřík hodím ještě zbrojnoše. Jéé, buřtíky už budou, ale venku je chladno. Jdeš do chajdy? Super, vezmi mi pak ven džínovou lásku. Dík

2.10.2013 v 18:50 | Karma: 11,86 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rusové zasévají v Charkově strach. Utečte, dokud je čas, hrozí obyvatelům

23. dubna 2024  18:58

Kreml provádí koordinovanou leteckou a informační operaci proti Charkovu s cílem vyvolat mezi...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1264x
I když tančíš s ďáblem, ďábla nezměníš