Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kuliči očí

Když se člověk odvážně pustí do věcí a činností o kterých nic neví - ale je zkrátka plný nadšení, takže se do toho pustí s vervou převelikou - a pak se jen diví, jak dokázal co dokázal. Taky okolí se často diví. Ale bohužel, ne vždycky, je to divení příjemně udivené … „Jak jsi, proboha,  při přípravě dřeva na ohýnek na těch pár buřtíků dokázal rozbít okno a ještě strhnout kus  živého plotu?  …. Dovedu si představit i odpověď „snadno, blbe“ …

Často se diví i lékaři – například tehdy jen valili oči,  když dorazila moje kamarádka/ a to se ani nesnažila vytvářet nějaké převratné činnosti/  - a vyprávěla jim že dorazila na ošetření proto, že zprudka vyskočila z poklidného sedu v okamžiku, kdy na ní usedla vosa, při tom výskoku si rozbila hlavu o ptačí krmítko, které měla ve větvích nad hlavou, hnula si přitom s krkem, že jí museli dát límec a na tu vosu nakonec stejně ještě šlápla ….

Divil se i pán na blešáku, kterého jsem ukecala na velkou slevičku za poloskříňku polostolek, v barvě olezlé šedi s rozkejvanýma nohama. „Co s tím hnusem budeš dělat?“ divila se sestra, když jsem s ním dofuněla k autu. „Budu ho pochopitelně restaurovat!“   A tak jsem taky učinila – obrousila jsem tu příšerku šmirglem na kusu dřívka, protože elektrickou brusku pro machry mi lakotný otec odmítl půjčit a tvrdil, že je rozbitá už odminule /osobně si myslím, že se mu nechtělo do nejbližšího špitálu na šití/. Pak dvakrát fešácky natřít na temně hnědou, dotáhnout nožičky a vypadá to jako luxusní kousek. Všichni zírali. Nejvíc já.

Když jsme o dovolené čučely na filtraci bazénu a vymýšlely „jak se to zapojuje, aby se ten borčus ze dna vycucnul?“  … při čerpání těch mnoha možností, které nám přístroj filtrace skýtal  - v kombinaci s tím, že já vím jen, že to musí být zapojené v elektřině – a úměrně vzteklé k tomu jak nám slunce šajnilo na palice.   Tak z kámošky vypadlo „ tak si ti připadám jako ti vopičáci těsně předtím než začali mlátit šutrem do kokosáku“   V tomto případě se asi nemohlo vynadivit nebe, protože odmítlo další spolupráci a večer už to bylo na hubertus a teplé fusekle.

Ovšem první ligu v divení obecně by asi mohli hrát ti dva revizoři, kteří v autobuse vyslovili svou kouzelnou formulku „revize jízdenek“  a vybrali si k tomu tu nejdelší trasu mezi zastávkami, která na téhle trase je.  Mladík v zadní části téměř prázdného autobusu na ni zareagoval okamžitě, začal si slintat na košili, vydával podivné zvuky jako agggrhh, hhhhmmmtrrr, koulel očima a podivně se kýval. Revizor povolal dozadu i kolegu, bezradně zvyšoval hlas, protože pojal podezření, že mladík blbě slyší, když se tak divně chová. Mladý muž se chytil za hlavu, rozkýval se i do stran a vypadal, že nemá daleko k pláči.  Revizor mu znovu ukázal odznáček a dožadoval se jízdenky. Druhý revizor vypadal, že by toho chudáčka nejraději pohladil po hlavě. To už mladík i stál, křečovitě se držel tyče a jakoby pochrochtával. Lidé v autobusu vypadali, že se na revizory vrhnou, proč obtěžují toho chlapce, když ten je očividně nemocný a vůbec jim nerozumí? Autobus se přiblížil k zastávce, přistoupilo pár lidí a  těsně předtím než se dveře autobusu zavřely, si mládeneček velmi obyčejně utřel poprskanou pusu a vyskočil na zastávku. Odjíždějícímu autobusu, plného vykulených očí, pak se smíchem zasalutoval a zmizel v blízkém parku. Autobus explodoval smíchem a revizoři si z toho šoku museli sednout.

Já mám v plánu dneska udivit svoje sousedy tím, kolik ran musím vynaložit na přitlučení dvou háčků na zeď.

Co plánujete na nový týden vy?

Autor: Zdenka Bellingerová | pondělí 6.8.2012 6:59 | karma článku: 9,71 | přečteno: 514x
  • Další články autora

Zdenka Bellingerová

Hudební večírek

Vyrazit si s přáteli na hudební večer do jakési lokální restaurace - poslechnout si skvělou amatérskou kapelku a vytančit obžerství několika svátečních dní - se zdálo jako prima nápad, jak se později ukázalo, jednalo se o zkušenost takového kalibru, že tím budeme jednou bavit ještě i cizí vnoučata.

21.3.2014 v 13:37 | Karma: 14,83 | Přečteno: 513x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Tancovačka

V sedmnácti letech jste mě na vesnické tancovačce mohli potkat v gladiátorech, pracovních džínách a pleteném svetru ve stylu Kurta Cobaina, dlouhé vlasy rozpuštěné a černé, ale jen do půlky zad, protože posledních dvacet centimetrů bylo rudých jako zimní úsvit. Většinou jsem stála s pivem v kroužku největších filozofátorů a tancovala jsem maximálně cestou domů.

20.1.2014 v 18:02 | Karma: 10,88 | Přečteno: 665x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Rozezpívat Vánoce

Sláva už je sníh, jedem na saních ... no není a nejedem. Ale stejně je chladno tak, že jsem vytáhla čepici, měla jí na hlavě celou dobu popíjení vánočního punče před kostelem a teď mám do čela vrytou pleteninku – snad se to brzo ztratí

21.12.2013 v 18:29 | Karma: 7,60 | Přečteno: 206x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Perníková

S tvrdostí vody se dá bojovat, u diamantů je tvrdost vítaná, s tvrdou palicí se musí umět vyjít a ou jé - což teprve hrdina mého dětství Velkej Tvrdej Márvin ... tohle všechno je tak víceméně s tvrdostí v pořádku, ne tolik, když ale dojde na lámání chleba – ostatně to jsou pak dobré topinky – jako když dojde na pečení a tam já jsem v tvrďáctví rozhodně na čele peletonu ...

1.12.2013 v 8:14 | Karma: 9,02 | Přečteno: 232x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Dej mi jméno

Jak je venku? Cože, zima? Hodně? Vždyť svítí. Hmm, tak to si vezmu adiny a přes svetřík hodím ještě zbrojnoše. Jéé, buřtíky už budou, ale venku je chladno. Jdeš do chajdy? Super, vezmi mi pak ven džínovou lásku. Dík

2.10.2013 v 18:50 | Karma: 11,86 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Pokojíček jako klícka

Když to jen trochu jde, snažíme se cestovat. Levné letenky - stejně jako nebojácnost usednout za volant a vyjet – tomu jen nahrávají. Na těchto cestách se člověk ubytovává i v prazvláštním pokojíčku. Nic z toho sice nebyl motel Bates, ale na některé i po létech nejde zapomenout.

22.9.2013 v 17:20 | Karma: 10,26 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Letní nálada města

Líně nebem táhne mrak, já jsem línej zrovna tak ----- z tohohle počasí mě chytá lenora taky, ale ještě víc mě chytá fantas v okamžiku když přede mnou na chodníku jde "kejválek”. Ani nemusím spěchat, ale obejít takového člověka je zkrátka nemožné buď má radar nebo oči i vzadu, ale přesně v tom okamžiku kdy uděláte pidi úkrok na jakoukoliv stranu chodníku, kejválek se rozhmitá přesně stejným směrem a pokud ho nechcete srazit jako při zápase ragby, tak ho prostě slušně nepředejdete.

15.7.2013 v 14:57 | Karma: 6,50 | Přečteno: 175x | Diskuse| Kultura

Zdenka Bellingerová

Ulice

Cesta od improvizované zastávky tramvaje k domu byla jen o něco delší, ale rozhodně velmi pestrá na zážitky. Slíbila jsem cestou koupit karton vody a tak jsem zašla do jednoho z mnoha pražských minimarketů. Celý karton jsem ale neviděla, tak jsem se optala kde bych ho našla?

17.6.2013 v 19:03 | Karma: 9,11 | Přečteno: 369x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Déšť

"Zas prší do ulic – je doba kapucí a svetrů pod bundou" ... já si vždycky myslela, že to je spíš taková podzimní písnička, ale asi to byl nadčasový song. Každopádně vyvedu autora snadno z omylu, ono neprší jen do ulic, ale taky do bot – což se ukázalo vlastně jako výhra, protože mi do nich teče a ještě je stihnu včas reklamovat.

31.5.2013 v 13:30 | Karma: 9,45 | Přečteno: 255x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Pastičky

Různé pastičky líčil ve svém večerníčku už Človíček, takže je vlastně úplně jasné, že na ně narážíme do dnes. A všechny nejsou tak přímé - jako již z dálky viditelný chybějící kovový rošt nad kanálkem u vchodu do domu, který někdo pod rouškou temnoty buď odvezl do sběru nebo použil na páteční grilovačce. Některé jsou maskované do duhových barev a o to jsou zákeřnější, protože udeří nečekaně.

27.4.2013 v 14:43 | Karma: 10,65 | Přečteno: 462x | Ostatní

Zdenka Bellingerová

Pruhy z duhy

Když si na velikonoční neděli k večeru všimnete, že nemáte žádnou barvu na vajíčka a v bytě není jediná cibule, takže nálev ze slupek taky nepřichází v úvahu a dokonce nějaký blbec zhltnul i všechnu zavařenou červenou řepu. Pokud ani po prohledání posledního šuplíku nenajdete jedinou nevyschlou fixu a prostě nejste natolik nápadití nebo zruční, aby jste se pouštěli do větších akcí - jako pomatlání vejce lepidlem a jeho následné koulení v kokosu, papírcích nebo nadrcených květech z té misky jako osvěžovače vzduchu co normálně máte na záchodě – tak co má vlastně být? Prostě budete v pondělí ráno spát a neotevřete ani sousedovic dětem. Nebo vyměknete a pod rouškou noci, potupně nasednete do auta a dojedete pro pár těch, tvarově vyhovujících, čoko zázraků s překvapením.

29.3.2013 v 17:45 | Karma: 9,74 | Přečteno: 536x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Řetěz - kam se podíváš

Všimla jsem si, že pokud je na jednom místě víc lidí a jeden si zakašle, tak za chvíli se ozvou i další kašlalové, pěkně v řádce za sebou jako očka na řetízku. Možná na tom, co kdysi háčkoval můj bratr jako kratochvíli, když se doma léčil z neštovic a už samou nudou nevěděl, co by ještě mohl dělat. Nakonec dostal vypáranej svetr, háček a za 14 dnů nemoci vytvořit řetízkové giga klubko co se nevešlo už ani do dveří. A jako trest za můj posměch, pěkně zákeřným skluzem po očku řetízku, tenkrát neštovice přeskočily ke mně – z příšerné nudy jsem si půjčila háček a vrhla se na tvorbu ďábelského vejce.

11.3.2013 v 13:30 | Karma: 8,60 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Kámen, nůžky, papír

Mluvila jsem se svou kamarádkou o tom, kam která jdeme cvičit a co nás teď nejvíc baví a já si jen tak mimochodem vzpomněla, že po několika otřesných zkušenostech s bruslemi jsem vyzkoušela i další, dneska pro mě zcela nepochopitelné, sportovní zážitky.

11.2.2013 v 6:42 | Karma: 9,65 | Přečteno: 475x | Diskuse| Sport

Zdenka Bellingerová

Kráso trp

S tím jak se na nás valí další a další časopisy, blogy a webové stránky o tom, jak se zkrášlit zvenčí i zevnitř, někteří z nás trošinku ztrácejí soudnost a vrhají se do všeho toho vylepšování po hlavě i bezhlavě.

21.1.2013 v 6:59 | Karma: 10,98 | Přečteno: 474x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Předvánoční pohoda

Studený vítr co leze do rukávů zrovna není můj největší kamarád, ale líbí se mi nosit huňatou šálu a bláznivé čepice. Ledové zmrazky na cestách a moje kozačky na podpatcích taky nejsou nejlepší kombinací, ale očividně to působí problémy i lidem v huculích a teniskách, včera jsem kupříkladu míjela zmítající se nešťastníky - na ledovce velmi šikovně ukryté pod popraškem snížku - předváděli kreace Freda a Ginger, jedni se dokonce téměř pokusili o zvedačku, aby vzápětí znovu klouzali jako v grotesce a ten škodolibka ve mně se tomu musel smát, naštěstí do huňaté šály tak jsem nevypadala jako nějaký úchyla co pomocnou ruku nepodá a ještě se cizím neštěstím baví.

18.12.2012 v 1:11 | Karma: 10,05 | Přečteno: 512x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Slunce, seno, autobus

Nízkonákladové letenky jsou super, podívat se na pár dní někam ven a nemuset to plánovat jako Hannibal překročení Alp. Co už ale není tak fajn, jsou povětšinou příšerné odletové časy, kterými je nízká cena vykompenzována. Není nad to o půlnoci padnout do postele, za dvě a půl hodiny vstát, doplácat se noční sockou na letiště a tam na záchodě zjistit, že na vašich kruzích pod očima by se klidně mohl pohoupat šimpanz ...

16.11.2012 v 14:15 | Karma: 13,49 | Přečteno: 888x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Řekněte sýýýr

Někdo je fotogenický od přírody, někomu k tomu dopomůže moderní technologie a někdo prostě na každé fotce vypadá jako skvrna od rozšláplého pomeranče. Já budu na nových dokladech vypadat jako někdo koho promítali ve Federální kriminální ústředna pátrá, radí, informuje.

10.10.2012 v 9:22 | Karma: 15,34 | Přečteno: 772x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Jedeme na výlet, jedeme na výlet

Základem dobrého výletu je několik věcí jako - kdy, kam, čím, s kým, v čem a co do batohu? Velmi nevhodní jsou nervově labilnějšími spoluvýletníci, nechutně nudné cílové místo ještě k tomu bez hospody a taky není od věci si uvědomit, že i když jste večer prožili v hypnotizujícím zírání na teploměr, nebe, zkoumání větrných proudů a naslouchání přírodě, tak větru dešti neporučíte i kdyby jste se převlíkli za dědu mráze ....

7.9.2012 v 12:04 | Karma: 10,72 | Přečteno: 930x | Diskuse| Cestování

Zdenka Bellingerová

Bojuj nebo uteč

Někdy život servíruje situace bláznivé a neskutečné, že máte pocit, že hrajete v drahém a přebarveném filmu. Někdy je to groteska a to není vůbec špatné, ale když udeří hororová podívaná nestojí to za nic ....Já dneska ráno hrála ve westernovce řízlé gangsterkou, které dýchala na krk bláznivá a fantasticky strašidelná pohádka.

16.7.2012 v 22:51 | Karma: 10,55 | Přečteno: 661x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

V hlavní roli - skříň

Lepší vyhořet než se stěhovat? Já s tím tak úplně nesouhlasím – přijde mi, že i když se do stěhování dají naprostí amatéři, tak je přeci jen větší šance, že vám alespoň nějaké věci zbudou a nebudete pak hloubavě čučet jen na holé zdi.

31.5.2012 v 6:50 | Karma: 16,91 | Přečteno: 1954x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1264x
I když tančíš s ďáblem, ďábla nezměníš