Zdenka Bellingerová

V hlavní roli - skříň

Lepší vyhořet než se stěhovat? Já s tím tak úplně nesouhlasím – přijde mi, že i když se do stěhování dají naprostí amatéři, tak je přeci jen větší šance, že vám alespoň nějaké věci zbudou a nebudete pak hloubavě čučet jen na holé zdi.

31.5.2012 v 6:50 | Karma článku: 16.91 | Přečteno: 1954 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Uprostřed noci v temném domě

Uprostřed noci v temném domě, bylo jedno z nejdivnějších a zároveň nejlepších divadelních představení, co jsme kdy viděla ... zároveň mi ten název zní v hlavě, když přemýšlím o strašidelných nocích, které nosí nasládle dušičkový vítr spolu se s padaným listím ...

30.4.2012 v 14:05 | Karma článku: 9.83 | Přečteno: 619 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Král vysílá své vojsko

Letní louka na jejíž okrajích stojí dvě řady dětí, pevně se držících za do stran natažené ruce, královna Země a král Měsíc vytáhli do boje – a malý rytíři a rytířky jsou připraveni zadupat protivníky do hlíny. Odpolední slunce způsobuje, že se nám potí spojené dlaně a lepí se nám vlasy na čelo, ale nikdo by necouvnul ani o centimetr.

15.4.2012 v 12:38 | Karma článku: 11.00 | Přečteno: 871 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Kačeři přijdou, když jsi v nouzi ...

Původně jsem cestovala s kufrem zvaným loďák – speciálně na letní tábor – nevhodným to kouskem. Papírové dno se mohutně odrbalo zasunováním pod stanovou postel a kdykoliv jsem si v loďáku chtěla něco najít , musela jsem spolubydlící skočit do její postele, mohutně se předklonit, zatáhnout a složitě vymanévrovávat kufr dokud nezabral celou podlahu. Ona měla velmi podobný „kufřík“ a proces byl stejný, jen tentokrát z mé postele. Nedej bože, když pak několik dní pršelo a kufříčky navlhly, podivně se pokroutily a po nocích nadzvedávaly slamníčky vyčuhující přezkou.

29.2.2012 v 0:09 | Karma článku: 9.64 | Přečteno: 830 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Speed dating .. a to má koule!

Poukázka na akci „rychlé rande“ ležela pod stromečkem, no, asi už jsem podezřelá tím, že mám věk na manžela a devítiměsíční břicho, ale ani jedním stále nedisponuji .. i když vlastně nevím, jestli po tomhle až tak prahnu ... No ale buď jak buď - na seznamovací večer jsem šla – nažehlila jsem si vlasy /venku sněžilo a já neměla kapucu, takže jsem tam stejně dorazila navlněná jako Petr Kolář na slavíky/ a oblékla se do chladného a nového saténového topu / v té luxusní restauraci ale bohužel měly stolečky, které z boku někdo orejpal nebo oprýskaly časem a já si o ně svůj luxusní svršek krásně zatrhla.

30.1.2012 v 7:12 | Karma článku: 21.47 | Přečteno: 2136 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Tričkovaná

Míjela jsem se ve dveřích se slečnou s potištěným tričkem a viděla jsem I love NY, Paris, London .. ona zase střelila pohledem po mém I haf you .. . přečetly jsme se navzájem.. ale kdyby se mě někdo zeptal jakou měla tvář .. tak to nevím ... vím jen, že ty nápisy se skvěly bíle na černém pozadí ..

9.1.2012 v 6:51 | Karma článku: 8.95 | Přečteno: 892 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Jak jsme zase neviděli zlaté prase …

my jsme totiž na Štědrý den nikdy nehladověli. Vlastně naopak - vždycky jsme měli fešáckou snídani, až se stolek prohýbal – cukrovíčko, vánočku s máslíčkem nebo marmeládičkou, kakajíčko v konvičce a to vše servírované - v jednou za rok vytahovaném - zámeckém servisu se zlatým proužkem. A u hrnečků ležívala vánoční přáníčka s básničkou – to od ježíškova pomocníka – co snad ani nechodil spát ...

18.12.2011 v 7:29 | Karma článku: 11.08 | Přečteno: 1007 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

.. že jsem jen prodavač iluzí ...

Jak se nám velmi „nenápadně“ snaží obchodní domy naznačit – Vánoce se blíží – a tak se na kasách opět začnou protáčet číselníky a nám se vytahají ruce až k zemi, jak domů budeme tahat ty balíčky ..

19.11.2011 v 23:55 | Karma článku: 13.11 | Přečteno: 734 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Mám malý stan ...

Mám malý stan, mně na nohy táhne ... no na nohy mi táhlo ve středu, kdy mi praskla podrážka na teniskách a v ulicích tekly potoky vody ... a zkoušet si nové tenisky na totálně promáčené ponožky - žádná velká sláva a největší vtip je, že rozmáčené nohy s varhánky na prstech jsou tak nějak nabobtnalé a tak jsem ve čtvrtek ráno zjistila, že by mi stačily klidně o číslo menší ...

25.10.2011 v 1:36 | Karma článku: 13.91 | Přečteno: 1226 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Svině klouzavý

Předpokládám, že přesně to si teď říkají obyvatelé Floridy, když vylezou ráno před dům a ujedou po slizké stopě obřích šneků alias módních domácích mazlíčků, ze kterých jde teď spoustě lidí hlava kolem. A co když je řešení prosté – šup s nimi na talíř a gurmáni se radostí okloužou taky?

30.9.2011 v 12:12 | Karma článku: 12.73 | Přečteno: 1206 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Hop a skok a auvajs

Když se člověk pár měsíců „nehýbe“ a pak se vrhne do tělocvičny, tak se pak nemůže hýbat ještě několik dalších dnů. Jako já teď. Jsem ze sportu tak namožená, že když se mi včera po kuchyni rozsypaly brambory, musela jsem si lehnout, abych je mohla sebrat. Moje nohy zcela selhaly a v podřepu se rozhodly,že už toho bylo dost a poslaly mě přímo na zadek rychleji než Rocky Balboa Apollo Creeda.

12.9.2011 v 8:15 | Karma článku: 11.77 | Přečteno: 832 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Prastarý příběh

Starý klaun na staré dlažbě – sám zpola schován v průčelí ... rudé, modré a bílé růže mu kolem hlavy větrem žonglují.

28.8.2011 v 21:55 | Karma článku: 9.26 | Přečteno: 791 |

Zdenka Bellingerová

První školní den

Když jsem dneska ráno cvičila jógu a koukala při tom do oken základní školy - nějak jsem se zatoulala do vzpomínek ..

18.8.2011 v 22:33 | Karma článku: 10.40 | Přečteno: 958 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Bejt tu ještě tejden ...

Z dovolených si lidé běžně vozí suvenýry, spoustu fotek, opálení, video záznamy, veselé historky, spoustu zážitků a mnohdy i zranění. Stejně jako my. I když my si většinou ještě přivezeme, s tím vším pevně provázanou, nějakou tu hlášku, která nám způsobuje záchvaty smíchu ještě po létech.

11.7.2011 v 3:09 | Karma článku: 10.84 | Přečteno: 1253 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Zkouška nervů aneb vánoční štětky

Každý rok v prosinci všichni mírně znervózníme a pošilháváme ke skříni ve které je velká papírová krabice převázaná vybledlým oranžovým špagátem, který kdysi sloužil jako držadlo k bobům. Nervově labilnější část rodiny to napětí nakonec nevydrží a v den D předstírají delší pracovní dobu nebo pro jistotu rovnou vyrazí na předvánoční srazy do dalekých i nedalekých lokálů.

16.6.2011 v 7:09 | Karma článku: 9.59 | Přečteno: 1339 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Ďábel sídlí v kolečkách

Někteří je mají hlavně na parádu, někteří z čistě praktických důvodů a některé to prostě jen baví. A já? Já je mám pečlivě schované v nejtemnější komoře, pod vrstvou prachu, kde dlouhé měsíce nespatřily světlo světa – to za trest. Ale i přesto pokaždé když kolem nich jdu, tak slyším jak na mě volají, jak se těší, jak loudí o mou společnost. Ale já jsem tvrďák a domácí vězení jim zruším jedině tehdy, že odejdou navždy ..,

22.5.2011 v 23:06 | Karma článku: 11.83 | Přečteno: 1318 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Jak jsme malovaly ...

Jaro ... ideální čas vysadit na balkon truhlíky, oprášit chlebníčky a vybílit kurníky ... já, nic z toho neměla, tak jsem se alespoň rozhodla vymalovat celý byt ...Sobotní ráno a čtyři ženy v plné polní - v oblečení otrhánka Péti, v rukách válečky, u nohou kýble primalexu a lahvičky k dotónování s poetickými názvy – švestka, ostružina, banánová žluť - a v očích odhodlání.

2.5.2011 v 18:50 | Karma článku: 11.11 | Přečteno: 1078 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Od chočení k ochočení

Přátelé mých rodičů doma chočili Ferdu ... Ferda je korelák a když ho vypustili z klece, chtěli aby jim usedal ramena a oni ho mohli hladit, jako nebožtíka Ferdu předešlého. Ovšem jediná část jejich těl, na kterou byl ptáček ochoten usednout, byly nohy v ponožkách. Aby tedy milého Ferdu oblafli a zvykli na kontakt s lidmi, bylo potřeba vymyslet jinou strategii chočení, tak si nakonec sedli doma v obýváku, na ruce si natáhli fusekle a čekali. A skutečně, Ferda se nechal unést radostí, že prsty zmizely v nenávratnu a na ofuseklované ruce s nadšením usedal.

8.4.2011 v 14:00 | Karma článku: 20.48 | Přečteno: 1567 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Strachy a fobie - na to mě užije

Každý máme svoje kostlivce ve skříních, bojánky pod postelí a vůbec strachy větší i menší. Někdo se bojí tmy, jiný exekutora, další zubaře a moje drahá sestra se bojí létat. Řízením osudu jsem byla při každém jejím záchvatu paniky, který začínal cestou na letiště a končil dosednutím letadla v místě určení. Nepomáhala žádná zaříkávací mantra óóóm, jak bezpečná je ta nebeská doprava, óóóm a vcelku nepomáhal ani alkohol.

22.3.2011 v 7:48 | Karma článku: 13.77 | Přečteno: 889 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Přílivy

Zvedá se hladina, vlny jí pomalu naráží do nohou a pořád výš – je příliv a vítr žene krůpěje vody do těch rozevlátých vlasů.

3.3.2011 v 21:36 | Karma článku: 8.33 | Přečteno: 559 | Diskuse
Počet článků 91 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1264
I když tančíš s ďáblem, ďábla nezměníš