Zdenka Bellingerová

Hudební večírek

Vyrazit si s přáteli na hudební večer do jakési lokální restaurace - poslechnout si skvělou amatérskou kapelku a vytančit obžerství několika svátečních dní - se zdálo jako prima nápad, jak se později ukázalo, jednalo se o zkušenost takového kalibru, že tím budeme jednou bavit ještě i cizí vnoučata.

21.3.2014 v 13:37 | Karma článku: 14.83 | Přečteno: 513 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Tancovačka

V sedmnácti letech jste mě na vesnické tancovačce mohli potkat v gladiátorech, pracovních džínách a pleteném svetru ve stylu Kurta Cobaina, dlouhé vlasy rozpuštěné a černé, ale jen do půlky zad, protože posledních dvacet centimetrů bylo rudých jako zimní úsvit. Většinou jsem stála s pivem v kroužku největších filozofátorů a tancovala jsem maximálně cestou domů.

20.1.2014 v 18:02 | Karma článku: 10.55 | Přečteno: 665 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Rozezpívat Vánoce

Sláva už je sníh, jedem na saních ... no není a nejedem. Ale stejně je chladno tak, že jsem vytáhla čepici, měla jí na hlavě celou dobu popíjení vánočního punče před kostelem a teď mám do čela vrytou pleteninku – snad se to brzo ztratí

21.12.2013 v 18:29 | Karma článku: 7.60 | Přečteno: 206 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Perníková

S tvrdostí vody se dá bojovat, u diamantů je tvrdost vítaná, s tvrdou palicí se musí umět vyjít a ou jé - což teprve hrdina mého dětství Velkej Tvrdej Márvin ... tohle všechno je tak víceméně s tvrdostí v pořádku, ne tolik, když ale dojde na lámání chleba – ostatně to jsou pak dobré topinky – jako když dojde na pečení a tam já jsem v tvrďáctví rozhodně na čele peletonu ...

1.12.2013 v 8:14 | Karma článku: 9.02 | Přečteno: 232 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Dej mi jméno

Jak je venku? Cože, zima? Hodně? Vždyť svítí. Hmm, tak to si vezmu adiny a přes svetřík hodím ještě zbrojnoše. Jéé, buřtíky už budou, ale venku je chladno. Jdeš do chajdy? Super, vezmi mi pak ven džínovou lásku. Dík

2.10.2013 v 18:50 | Karma článku: 11.86 | Přečteno: 482 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Pokojíček jako klícka

Když to jen trochu jde, snažíme se cestovat. Levné letenky - stejně jako nebojácnost usednout za volant a vyjet – tomu jen nahrávají. Na těchto cestách se člověk ubytovává i v prazvláštním pokojíčku. Nic z toho sice nebyl motel Bates, ale na některé i po létech nejde zapomenout.

22.9.2013 v 17:20 | Karma článku: 10.26 | Přečteno: 439 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Letní nálada města

Líně nebem táhne mrak, já jsem línej zrovna tak ----- z tohohle počasí mě chytá lenora taky, ale ještě víc mě chytá fantas v okamžiku když přede mnou na chodníku jde "kejválek”. Ani nemusím spěchat, ale obejít takového člověka je zkrátka nemožné buď má radar nebo oči i vzadu, ale přesně v tom okamžiku kdy uděláte pidi úkrok na jakoukoliv stranu chodníku, kejválek se rozhmitá přesně stejným směrem a pokud ho nechcete srazit jako při zápase ragby, tak ho prostě slušně nepředejdete.

15.7.2013 v 14:57 | Karma článku: 6.50 | Přečteno: 175 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Ulice

Cesta od improvizované zastávky tramvaje k domu byla jen o něco delší, ale rozhodně velmi pestrá na zážitky. Slíbila jsem cestou koupit karton vody a tak jsem zašla do jednoho z mnoha pražských minimarketů. Celý karton jsem ale neviděla, tak jsem se optala kde bych ho našla?

17.6.2013 v 19:03 | Karma článku: 8.75 | Přečteno: 369 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Déšť

"Zas prší do ulic – je doba kapucí a svetrů pod bundou" ... já si vždycky myslela, že to je spíš taková podzimní písnička, ale asi to byl nadčasový song. Každopádně vyvedu autora snadno z omylu, ono neprší jen do ulic, ale taky do bot – což se ukázalo vlastně jako výhra, protože mi do nich teče a ještě je stihnu včas reklamovat.

31.5.2013 v 13:30 | Karma článku: 9.45 | Přečteno: 255 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Pastičky

Různé pastičky líčil ve svém večerníčku už Človíček, takže je vlastně úplně jasné, že na ně narážíme do dnes. A všechny nejsou tak přímé - jako již z dálky viditelný chybějící kovový rošt nad kanálkem u vchodu do domu, který někdo pod rouškou temnoty buď odvezl do sběru nebo použil na páteční grilovačce. Některé jsou maskované do duhových barev a o to jsou zákeřnější, protože udeří nečekaně.

27.4.2013 v 14:43 | Karma článku: 10.25 | Přečteno: 462 |

Zdenka Bellingerová

Pruhy z duhy

Když si na velikonoční neděli k večeru všimnete, že nemáte žádnou barvu na vajíčka a v bytě není jediná cibule, takže nálev ze slupek taky nepřichází v úvahu a dokonce nějaký blbec zhltnul i všechnu zavařenou červenou řepu. Pokud ani po prohledání posledního šuplíku nenajdete jedinou nevyschlou fixu a prostě nejste natolik nápadití nebo zruční, aby jste se pouštěli do větších akcí - jako pomatlání vejce lepidlem a jeho následné koulení v kokosu, papírcích nebo nadrcených květech z té misky jako osvěžovače vzduchu co normálně máte na záchodě – tak co má vlastně být? Prostě budete v pondělí ráno spát a neotevřete ani sousedovic dětem. Nebo vyměknete a pod rouškou noci, potupně nasednete do auta a dojedete pro pár těch, tvarově vyhovujících, čoko zázraků s překvapením.

29.3.2013 v 17:45 | Karma článku: 9.34 | Přečteno: 536 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Řetěz - kam se podíváš

Všimla jsem si, že pokud je na jednom místě víc lidí a jeden si zakašle, tak za chvíli se ozvou i další kašlalové, pěkně v řádce za sebou jako očka na řetízku. Možná na tom, co kdysi háčkoval můj bratr jako kratochvíli, když se doma léčil z neštovic a už samou nudou nevěděl, co by ještě mohl dělat. Nakonec dostal vypáranej svetr, háček a za 14 dnů nemoci vytvořit řetízkové giga klubko co se nevešlo už ani do dveří. A jako trest za můj posměch, pěkně zákeřným skluzem po očku řetízku, tenkrát neštovice přeskočily ke mně – z příšerné nudy jsem si půjčila háček a vrhla se na tvorbu ďábelského vejce.

11.3.2013 v 13:30 | Karma článku: 8.17 | Přečteno: 483 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Kámen, nůžky, papír

Mluvila jsem se svou kamarádkou o tom, kam která jdeme cvičit a co nás teď nejvíc baví a já si jen tak mimochodem vzpomněla, že po několika otřesných zkušenostech s bruslemi jsem vyzkoušela i další, dneska pro mě zcela nepochopitelné, sportovní zážitky.

11.2.2013 v 6:42 | Karma článku: 9.65 | Přečteno: 475 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Kráso trp

S tím jak se na nás valí další a další časopisy, blogy a webové stránky o tom, jak se zkrášlit zvenčí i zevnitř, někteří z nás trošinku ztrácejí soudnost a vrhají se do všeho toho vylepšování po hlavě i bezhlavě.

21.1.2013 v 6:59 | Karma článku: 10.98 | Přečteno: 474 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Předvánoční pohoda

Studený vítr co leze do rukávů zrovna není můj největší kamarád, ale líbí se mi nosit huňatou šálu a bláznivé čepice. Ledové zmrazky na cestách a moje kozačky na podpatcích taky nejsou nejlepší kombinací, ale očividně to působí problémy i lidem v huculích a teniskách, včera jsem kupříkladu míjela zmítající se nešťastníky - na ledovce velmi šikovně ukryté pod popraškem snížku - předváděli kreace Freda a Ginger, jedni se dokonce téměř pokusili o zvedačku, aby vzápětí znovu klouzali jako v grotesce a ten škodolibka ve mně se tomu musel smát, naštěstí do huňaté šály tak jsem nevypadala jako nějaký úchyla co pomocnou ruku nepodá a ještě se cizím neštěstím baví.

18.12.2012 v 1:11 | Karma článku: 10.05 | Přečteno: 512 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Slunce, seno, autobus

Nízkonákladové letenky jsou super, podívat se na pár dní někam ven a nemuset to plánovat jako Hannibal překročení Alp. Co už ale není tak fajn, jsou povětšinou příšerné odletové časy, kterými je nízká cena vykompenzována. Není nad to o půlnoci padnout do postele, za dvě a půl hodiny vstát, doplácat se noční sockou na letiště a tam na záchodě zjistit, že na vašich kruzích pod očima by se klidně mohl pohoupat šimpanz ...

16.11.2012 v 14:15 | Karma článku: 13.20 | Přečteno: 888 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Řekněte sýýýr

Někdo je fotogenický od přírody, někomu k tomu dopomůže moderní technologie a někdo prostě na každé fotce vypadá jako skvrna od rozšláplého pomeranče. Já budu na nových dokladech vypadat jako někdo koho promítali ve Federální kriminální ústředna pátrá, radí, informuje.

10.10.2012 v 9:22 | Karma článku: 15.34 | Přečteno: 772 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Jedeme na výlet, jedeme na výlet

Základem dobrého výletu je několik věcí jako - kdy, kam, čím, s kým, v čem a co do batohu? Velmi nevhodní jsou nervově labilnějšími spoluvýletníci, nechutně nudné cílové místo ještě k tomu bez hospody a taky není od věci si uvědomit, že i když jste večer prožili v hypnotizujícím zírání na teploměr, nebe, zkoumání větrných proudů a naslouchání přírodě, tak větru dešti neporučíte i kdyby jste se převlíkli za dědu mráze ....

7.9.2012 v 12:04 | Karma článku: 10.72 | Přečteno: 930 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Kuliči očí

Když se člověk odvážně pustí do věcí a činností o kterých nic neví - ale je zkrátka plný nadšení, takže se do toho pustí s vervou převelikou - a pak se jen diví, jak dokázal co dokázal. Taky okolí se často diví. Ale bohužel, ne vždycky, je to divení příjemně udivené ... „Jak jsi, proboha, při přípravě dřeva na ohýnek na těch pár buřtíků dokázal rozbít okno a ještě strhnout kus živého plotu? .... Dovedu si představit i odpověď „snadno, blbe“ ...

6.8.2012 v 6:59 | Karma článku: 9.71 | Přečteno: 514 | Diskuse

Zdenka Bellingerová

Bojuj nebo uteč

Někdy život servíruje situace bláznivé a neskutečné, že máte pocit, že hrajete v drahém a přebarveném filmu. Někdy je to groteska a to není vůbec špatné, ale když udeří hororová podívaná nestojí to za nic ....Já dneska ráno hrála ve westernovce řízlé gangsterkou, které dýchala na krk bláznivá a fantasticky strašidelná pohádka.

16.7.2012 v 22:51 | Karma článku: 10.55 | Přečteno: 661 | Diskuse
Počet článků 91 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1264
I když tančíš s ďáblem, ďábla nezměníš