Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kačeři přijdou, když jsi v nouzi ...

Původně jsem cestovala s kufrem zvaným loďák – speciálně na letní tábor – nevhodným to kouskem. Papírové dno se mohutně odrbalo zasunováním pod stanovou postel a kdykoliv jsem si v loďáku chtěla něco najít , musela  jsem  spolubydlící skočit do její  postele, mohutně se předklonit, zatáhnout  a složitě vymanévrovávat kufr dokud nezabral celou podlahu.  Ona měla velmi podobný „kufřík“  a proces byl stejný, jen tentokrát z mé postele.  Nedej bože, když pak několik dní pršelo a kufříčky navlhly, podivně se pokroutily a po nocích nadzvedávaly slamníčky vyčuhující přezkou.

Pak jsem přestala jezdit na tábory /díky všem olympským bohům/ a na třídenní výlet v osmé třídě jsem  jako skoro všichni spolužáci, jela s batohem  s takovou tou hliníkovou konstrukcí. Vypadalo to jako změť tyčí od stanu a na tom potažené látkou.  Nebylo to nijak výrazně pohodlné na dlouhé túry, ale ten kousek od nádraží to šlo.  Horší byl ten zvuk, co tyhle konstrukce vydávaly, protože děsně povrzávaly a to bylo o nervy, i když se člověk snažil to přeřvat sborovým zpěvem, pořád tam někde pod tím bylo slyšet .. vrzííík vrz  vrzzzzz …  o pár let později  -  z toho zvuku můj bratr jednou totálně zešílel  - a po několika kilometrech s tímhle blankytně modrým povrzávačem na zádech navrhoval, velmi zvýšeným hlasem, okamžité vhození do potoka, spálení  nebo  prosté rozdupání. Podařilo se mi ho uklidnit a přemluvit k další cestě až poté, co vrzačka vydala svůj obsah a krajinou zavoněla vodka  …

S óbr batohy narvanými stany, spacáky, pohorkami a vůbec věcmi na týdenní přežití jsme pak jednoho léta vyrazili na dovolenou do Slovenského ráje. Celou noc jsme se v kupé spacího vozu přetahovali s nějakými chlápky o to, jestli okno bude otevřené nebo zavřené a pak asi z vyčerpání, jsme nějak špatně zvolili odbočku a na pokraji psychického i fyzického vyčerpání jsme vylezli strašlivý a nekonečný kopec, kdy nás ty obrovské batohy dřely do ramen, tloukly ešákem zezadu do hlavy,  a neustále nás tlačily k zemi  …. Když jsme pak nahoře upadli kolem stánku s občerstvením, bavili se vedle u stolu lidi opásaní ledvinkama, že ten kopec jim dal teda fakt zabrat, ale viděli jste cestou ty magory s tou bagáží?

Jako obrovská odměna se pak jevila dovolená u moře, kdy si člověk všechno naskládá do kačera – vytáhne rukověť a už kolečka drnčí po dlažbě .. ovšem to dobrodružství, když na pásu na letišti chytáte svůj kufřík a tam přijede tři sta stejných černých kačerů …  nebo když chvátáte k autu, čas tlačí, popobíháte a ty pitomý kolečka se zaseknou, takže s nima uděláte rejhu do asfaltu a nejlepší je, když už to vzdáte, odevzdaně rvete kačera za sebou  kolečkama nahoru a vyřváváte, že to rozkopete …

Všechny kabelky se mi časem okoukají, rozerve se podšívka a před vchodem do domu uprostřed temné noci rejdit po loket v podšívce kabelky a hledat klíče je zbytečně velký adrenalin.

Měla jsem docela pěkný a praktický batoh, ale štěně se v noci nudilo a rozkousalo mi celý levý popruh.

A tak snad s největší  láskou vzpomínám na svou první tašku – takový buřtík přes rameno s malovanou největší hrdinkou své doby - Včelkou Májou. Jednou jsem – plna nadšení -  že pojedu na chatičku vláčkem s babičkou už ve čtvrtek, skákala v křesle a točila nad hlavou mikinou jak lasem .  A jak jsem tak juchala,  spadla jsem z křesla na sbalenou máju,  a kolenama  jsem si rozdupla  jovo koktejl  na svačinku do vláčku.  Na víkend jsem sice odjela s batohem, ale po návratu mě doma zase čekala vypraná a nažehlená mája  .......   no a zkuste tohle dneska udělat s kačerem …

Autor: Zdenka Bellingerová | středa 29.2.2012 0:09 | karma článku: 9,64 | přečteno: 830x
  • Další články autora

Zdenka Bellingerová

Hudební večírek

Vyrazit si s přáteli na hudební večer do jakési lokální restaurace - poslechnout si skvělou amatérskou kapelku a vytančit obžerství několika svátečních dní - se zdálo jako prima nápad, jak se později ukázalo, jednalo se o zkušenost takového kalibru, že tím budeme jednou bavit ještě i cizí vnoučata.

21.3.2014 v 13:37 | Karma: 14,83 | Přečteno: 513x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Tancovačka

V sedmnácti letech jste mě na vesnické tancovačce mohli potkat v gladiátorech, pracovních džínách a pleteném svetru ve stylu Kurta Cobaina, dlouhé vlasy rozpuštěné a černé, ale jen do půlky zad, protože posledních dvacet centimetrů bylo rudých jako zimní úsvit. Většinou jsem stála s pivem v kroužku největších filozofátorů a tancovala jsem maximálně cestou domů.

20.1.2014 v 18:02 | Karma: 10,88 | Přečteno: 665x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Rozezpívat Vánoce

Sláva už je sníh, jedem na saních ... no není a nejedem. Ale stejně je chladno tak, že jsem vytáhla čepici, měla jí na hlavě celou dobu popíjení vánočního punče před kostelem a teď mám do čela vrytou pleteninku – snad se to brzo ztratí

21.12.2013 v 18:29 | Karma: 7,60 | Přečteno: 206x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Perníková

S tvrdostí vody se dá bojovat, u diamantů je tvrdost vítaná, s tvrdou palicí se musí umět vyjít a ou jé - což teprve hrdina mého dětství Velkej Tvrdej Márvin ... tohle všechno je tak víceméně s tvrdostí v pořádku, ne tolik, když ale dojde na lámání chleba – ostatně to jsou pak dobré topinky – jako když dojde na pečení a tam já jsem v tvrďáctví rozhodně na čele peletonu ...

1.12.2013 v 8:14 | Karma: 9,02 | Přečteno: 232x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Dej mi jméno

Jak je venku? Cože, zima? Hodně? Vždyť svítí. Hmm, tak to si vezmu adiny a přes svetřík hodím ještě zbrojnoše. Jéé, buřtíky už budou, ale venku je chladno. Jdeš do chajdy? Super, vezmi mi pak ven džínovou lásku. Dík

2.10.2013 v 18:50 | Karma: 11,86 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  11:20

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32,  aktualizováno  11:19

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Automotodrom chtěl 27 milionů za neodjetý ročník MotoGP, soud žalobu zamítl

25. dubna 2024  10:07,  aktualizováno  11:19

Brněnský Automotodrom si chtěl pomocí žaloby vymoci 27 milionů korun, které požadoval od města a...

Družku bil, přeřezal jí šlachy. Soud muži za dlouhodobé týrání potvrdil devět let

25. dubna 2024  8:49,  aktualizováno  11:18

Olomoucký vrchní soud zamítl odvolání Tomáše Heráka ze Šumperska, kterému krajský soud za...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1264x
I když tančíš s ďáblem, ďábla nezměníš