Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ďábel sídlí v kolečkách

Někteří je mají hlavně na parádu,  někteří z čistě praktických důvodů a některé to prostě jen baví. A já? Já je mám pečlivě schované v nejtemnější komoře, pod vrstvou prachu, kde dlouhé měsíce nespatřily světlo světa – to za trest. Ale i  přesto  pokaždé když kolem nich jdu, tak slyším jak na mě volají, jak se těší, jak loudí o mou společnost. Ale já jsem tvrďák a domácí vězení jim zruším jedině tehdy, že odejdou navždy ..,

Kdysi jsem se na ně těšila a čekání do narozenin,  aby mě konečně vzaly ven, bylo nekonečné.  Sice jsem občas vídala kamarádky různě zbarvené modřinami a krvavými šrámy, které říkali, dej si pozor, to ony, ty zmije jedovaté, za to můžou .. to ony tě takhle zřídí, přinutí tě dělat věci nevídané i neslýchané... ale já nevěřila, byla jsem slepá i hluchá k varovným znamením ...

A pak .. pak konečně ... půjdu ven v jejich společnosti.. nadšením jsem málem pukla ... zachovaly se ke mě macešsky, snad posedlé zlým duchem ... ony byly nahoře a já se válela v prachu…

Jednou mě srazily mezi popelnice a v marné snaze nepadnout pod kola jedoucího auta jsem si téměř vykloubila rameno, když jsem se snažila zachytit víka kontejneru, které ovšem ujíždělo souběžně s nima … šlo snad o spiknutí nebo co ..

Nejhůř mě ovšem poznamenaly při promenádě ve Stromovce .. nejprve nabraly strašlivou rychlost a já v panice kolik životů by stálo, kdybych nezastavila, jsem vymyslela lest .. pomalé kličkování .. i přesto získaly nadvládu a vrhly mě mezi keře .. odtud jsem vylezla po břiše a obalená pylem jako obří čmeláčice … ale tím jejich přehlídka nekončila .. nenáviděly mne a rozhodly se to dotáhnout až do děsivého konce – před nepatrným klesáním jsem nestihla zavčasu zasednout na zem a kola osudu se dala do pohybu .. naprosto jsem ztratila vládu nad sebou, cestou, časem i okolím … závratnou rychlostí mě nesly dolů, oblouček byl zcela nad mé síly – a náhle mě osvítilo .. no jistě trávník, ta zelená spása.. čtyři obří skoky, sedřený bok, hlína v kapse džín …úder batohem do hlavy už byl jenom veselou tečkou …. Skutečně veselou, slyšela jsem jak řvou smíchy blýskajíc se ve slunečním žáru, spolu s výletníky, které jsem minula jen o několik centimetrů …

Cítíc zradu nejlepších přátel a se slzami ponížení a bolesti v očích jsem je doma vrhla do temného kouta s jedinou myšlenkou …. Znovu se ven dostanete jedině na nohu někoho jiného, protože my jsem spolu skoncovaly …

Autor: Zdenka Bellingerová | neděle 22.5.2011 23:06 | karma článku: 11,83 | přečteno: 1318x
  • Další články autora

Zdenka Bellingerová

Hudební večírek

Vyrazit si s přáteli na hudební večer do jakési lokální restaurace - poslechnout si skvělou amatérskou kapelku a vytančit obžerství několika svátečních dní - se zdálo jako prima nápad, jak se později ukázalo, jednalo se o zkušenost takového kalibru, že tím budeme jednou bavit ještě i cizí vnoučata.

21.3.2014 v 13:37 | Karma: 14,83 | Přečteno: 513x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Tancovačka

V sedmnácti letech jste mě na vesnické tancovačce mohli potkat v gladiátorech, pracovních džínách a pleteném svetru ve stylu Kurta Cobaina, dlouhé vlasy rozpuštěné a černé, ale jen do půlky zad, protože posledních dvacet centimetrů bylo rudých jako zimní úsvit. Většinou jsem stála s pivem v kroužku největších filozofátorů a tancovala jsem maximálně cestou domů.

20.1.2014 v 18:02 | Karma: 10,88 | Přečteno: 665x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Rozezpívat Vánoce

Sláva už je sníh, jedem na saních ... no není a nejedem. Ale stejně je chladno tak, že jsem vytáhla čepici, měla jí na hlavě celou dobu popíjení vánočního punče před kostelem a teď mám do čela vrytou pleteninku – snad se to brzo ztratí

21.12.2013 v 18:29 | Karma: 7,60 | Přečteno: 206x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Perníková

S tvrdostí vody se dá bojovat, u diamantů je tvrdost vítaná, s tvrdou palicí se musí umět vyjít a ou jé - což teprve hrdina mého dětství Velkej Tvrdej Márvin ... tohle všechno je tak víceméně s tvrdostí v pořádku, ne tolik, když ale dojde na lámání chleba – ostatně to jsou pak dobré topinky – jako když dojde na pečení a tam já jsem v tvrďáctví rozhodně na čele peletonu ...

1.12.2013 v 8:14 | Karma: 9,02 | Přečteno: 232x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Dej mi jméno

Jak je venku? Cože, zima? Hodně? Vždyť svítí. Hmm, tak to si vezmu adiny a přes svetřík hodím ještě zbrojnoše. Jéé, buřtíky už budou, ale venku je chladno. Jdeš do chajdy? Super, vezmi mi pak ven džínovou lásku. Dík

2.10.2013 v 18:50 | Karma: 11,86 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1264x
I když tančíš s ďáblem, ďábla nezměníš