Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsme malovaly ...

Jaro … ideální čas vysadit na balkon truhlíky,  oprášit chlebníčky a vybílit  kurníky ... já, nic z toho neměla, tak jsem  se alespoň  rozhodla vymalovat celý byt ...Sobotní ráno a čtyři ženy v plné polní  - v oblečení otrhánka Péti,  v rukách válečky,  u nohou kýble primalexu a lahvičky k dotónování s poetickými názvy – švestka, ostružina, banánová  žluť  - a v očích odhodlání.

Po rozlosování místností  se holky snažily přemalovat  zelené stropy v koupelně a na záchodě na bílou, nakonec chytla asi až třetí vrstva a já se mezitím vrhla do kuchyně. Měla jsem vymyšlený perfektní plán, že stěnu za sporákem natřu jakousi omyvatelnou barvou – tu mi poradili v jednou luxusním hobby obchodě. Čert je vem! – i naředila jsem jí s tou ostružinkou a jala se nanášet – no vystačilo mi to asi tak na čtvrt stěny a to jsem se ještě vůbec nedostala k tomu kritickému bodu u sporáku.. no ale bylo to ráno a já ještě byla svěží a plná nápadů – nevadí – udělám jen takovej čtverec a zbytek holt prostě bude jiný odstín .. jak dopoledne postupovalo a já se stále šmrdlala s tou pitomou kuchyní, kde jsem ke svému údivu musela nakonec udělat těch čtverců podstatně víc než jsem zamýšlela a hlavně - v mém podání to byly spíš takové kulaté čtverce, nejsem s metrem úplně kamarádka .. což se ukázalo hlavně o týden později, kdy jsem si koupila do kuchyně lino, které bylo asi o půl metru kratší než podlaha, kam jsem měla v úmyslu ho položit ... 

Můj údiv nad dalším flekem na zdi, vystřídal proud nadávek, že by se za ně nemuseli stydět ani v nádražní hospodě před zavíračkou a začala jsem hořce litovat, že v rámci toho, aby na zdech nebyly flekance, jsem zatrhla veškerej chlast ... já blběna!  Ale to už do kuchyně vlítla Jájina, vyrazila mě, že to dodělá  a pak jsem jen slyšela jak si při přeměřování mých bohémsky pojatých čtverečků mumlá: „ hmm,zajímavé, rozdíl až tři centimetry“ ...  raději jsem skočila na štafličky a začala jsem válečkovat strop v obýváku – byla jsem servaná jako ďas, protože jsem použila nějakej těžkej váleček – snad na fasádu nebo co ...

Ségra s Mončou zatím natíraly předsíň tou lahodně banánovou – takovej nezralej citron jsem v životě neviděla! Takže už jsem se fakt těšila až rozmíchám tu švestičku – a skutečně, nebyla jsem zklamaná – takovej trojskej borůvkovej jogurtík na zdi kde kdo nemá .. no já už taky ne, protože při domalovávce stropu tam kydnula bílá a borůvkáč na přemalbu už bohužel nebo bohudík nezbyl ...

Když jsme se totálně servané rozhodly konečně nacpat párkama a zapít to kafem, mi zazvonil telefon a dva dobří muži  přivezli spotřebiče do kuchyně ... nějak jsem zapomněla, že jsem předtím malovala ten strop a s totálně zacákaným obličejem jsem se na ně zubila celou cestu ve výtahu a u bytu provolávala  – jen dále do hradu dále, dejte mi to prosím až do obýváku – tam už čekaly další tři zmalované pochybné existence  - myslím, že jsem je vystrašily,  ani na díky nepočkali a z parkoviště vyjížděli smykem ...

Než padla noc, měly jsem vymalovanej celej byt – sice na jiné odstíny než jsme ráno předpokládaly, ale měly jsme pocit dobře vykonané práce ... ne tak ráno, když jsme se sešly k úklidu  - všechny bílé stěny byly šedé, šmouhaté a celkově hnusné převelice ... zrovna v okamžiku dalších hospodských nadávek se objevil brácha – zahleděl se na ten kýbl s primalexem a následně přečetl ... „ tato barva je určena k výmalbě sklepů, garáží a chodeb“ .... málem to se mnou šlehlo ....

I když ne tolik, jako s Mončou u které jsme malovaly potom v létě –  na takovou jako kapučínko hnědou, dvě stěny světlejší , ta proti oknu spíš taková jako čoko termix – totální dřina v rozpáleném podkroví měla jen jediný výsledek - ráno bylo všechno růžové ...

Před pár dny jsem zamyšleně rozjímala nad kuchyní ... myslím, že bude pomalu čas dát těm čtvercům nový tvar .. snad bude mít brigádnické komando čas :)

 

Autor: Zdenka Bellingerová | pondělí 2.5.2011 18:50 | karma článku: 11,11 | přečteno: 1078x
  • Další články autora

Zdenka Bellingerová

Hudební večírek

Vyrazit si s přáteli na hudební večer do jakési lokální restaurace - poslechnout si skvělou amatérskou kapelku a vytančit obžerství několika svátečních dní - se zdálo jako prima nápad, jak se později ukázalo, jednalo se o zkušenost takového kalibru, že tím budeme jednou bavit ještě i cizí vnoučata.

21.3.2014 v 13:37 | Karma: 14,83 | Přečteno: 513x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Tancovačka

V sedmnácti letech jste mě na vesnické tancovačce mohli potkat v gladiátorech, pracovních džínách a pleteném svetru ve stylu Kurta Cobaina, dlouhé vlasy rozpuštěné a černé, ale jen do půlky zad, protože posledních dvacet centimetrů bylo rudých jako zimní úsvit. Většinou jsem stála s pivem v kroužku největších filozofátorů a tancovala jsem maximálně cestou domů.

20.1.2014 v 18:02 | Karma: 10,88 | Přečteno: 665x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Rozezpívat Vánoce

Sláva už je sníh, jedem na saních ... no není a nejedem. Ale stejně je chladno tak, že jsem vytáhla čepici, měla jí na hlavě celou dobu popíjení vánočního punče před kostelem a teď mám do čela vrytou pleteninku – snad se to brzo ztratí

21.12.2013 v 18:29 | Karma: 7,60 | Přečteno: 206x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Perníková

S tvrdostí vody se dá bojovat, u diamantů je tvrdost vítaná, s tvrdou palicí se musí umět vyjít a ou jé - což teprve hrdina mého dětství Velkej Tvrdej Márvin ... tohle všechno je tak víceméně s tvrdostí v pořádku, ne tolik, když ale dojde na lámání chleba – ostatně to jsou pak dobré topinky – jako když dojde na pečení a tam já jsem v tvrďáctví rozhodně na čele peletonu ...

1.12.2013 v 8:14 | Karma: 9,02 | Přečteno: 232x | Diskuse| Ostatní

Zdenka Bellingerová

Dej mi jméno

Jak je venku? Cože, zima? Hodně? Vždyť svítí. Hmm, tak to si vezmu adiny a přes svetřík hodím ještě zbrojnoše. Jéé, buřtíky už budou, ale venku je chladno. Jdeš do chajdy? Super, vezmi mi pak ven džínovou lásku. Dík

2.10.2013 v 18:50 | Karma: 11,86 | Přečteno: 483x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:44

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

  • Počet článků 91
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1264x
I když tančíš s ďáblem, ďábla nezměníš